| 
               
                  | Maria Micaela Gonçalves Pinto Dinis Esteves |  
                  |  | Data da última atualização
                        												»Last update
                        												:
                        												27/01/2015 |  
 
 Dados pessoais (Personal data)  
               
                  
                     | Nome completo Full name
 | Maria Micaela Gonçalves Pinto Dinis Esteves |  
                     | Nome em citações bibliográficas Quoting name
 | Esteves, Maria Micaela Gonçalves Pinto Dinis |  
                     | Categoria profissional Position
 | Professor Adjunto |  
                  
                     | Sexo Gender
 | Feminino»Female |  
 
                  			Graus Académicos
                  			 (Academic Degrees) 
               
               
                  
                     | 1996 | Licenciatura Licentiate degree
 |  
                     | Matemática, Ramo de Sistemas e Métodos de Computação Gráfica
                        							(5 anos » years)
                        						. Universidade de Coimbra,
                        			Portugal.
 |  
 Vínculos profissionais
                  				 (Professional Positions) 
               
                  
                     | Instituto Politécnico de Leiria |  
                  
                     | Mar/2012-Actual | Professor Adjunto |  
                  
                     | Mar/1998-Fev/2012 | Assistente 2º triénio |  
 Atividades de Investigação e Desenvolvimento (Research and Development activities) 
                  
                     | Instituto Politécnico de Leiria | 
 Linhas de Investigação (Research fields)  
                  
                     | 1. | software para ajudar os alunos no ensino da programação |  
                     |  |  | 
 
                  											Produção científica, técnica e artística/cultural
                  											 (Scientific, technical and artistical/cultural
                     													production) 
               
                  
                     | Artigos em revistas com arbitragem científica Papers in periodics with scientific refereeing
 |  
                  
                     | 1. | Lopes, D.; Esteves, M.; Mesquita, C..  2012. "Video game interaction and reward mechanisms applied to business applications: A comparative review", Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI, 7: 1 - 6. |  
                     |  |  |  |  
                  
                     | 2. | Esteves, M.; Fonseca, B.; Morgado, L.; Martins, P..  2011. "Improving teaching and learning of computer programming through the use of the Second Life virtual world", British Journal of Educational Technology 42, 4: 624 - 637. |  
                     |  |  |  |  
                  
                     | 3. | Esteves, M.; Fonseca, B.; Morgado, L.; Martins, P..  2008. "Contextualization of programming learning: A virtual environment study", Proceedings - Frontiers in Education Conference, FIE, F2A: 17 - 22. 
 |  
                     |  |  |  |  
                  
                     | 4. | Esteves, M.; Pinto, F.; Silva, A.; Duarte, A..  2008. "Disability young children learning process supported with multimedia software: Case study", ICEIS 2008 - Proceedings of the 10th International Conference on Enterprise Information Systems HCI,  HCI: 375 - 379. |  
                     |  |  |  |  
                  
                     | 5. | Esteves, M.; Pinto, F.; Silva, A.; Duarte, A..  2008. "Helping disability young children to understand quotidian reality", MCCSIS'08 - IADIS Multi Conference on Computer Science and Information Systems; Proceedings of ICT, Society and Human Beings
                           2008, 15: 53 - 60. |  
                     |  |  |  |  
                  
                     | 6. | Esteves, M.; Antunes, R.; Fonseca, B.; Morgado, L.; Martins, P..  2008. "Using second life in programming's communities of practice", Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) 5411 , 14: 99 - 106. 
 |  
                     |  |  |  |  
                  
                     | 7. | Harrell, S.V.; Abrahamson, D.; Morgado, L.; Esteves, M.; Valcke, M.; Vansteenbrugge, H.; Rosenbaum, E.; Barab, S..  2008. "Virtually There: Emerging designs for STEM teaching and learning in immersive online 3D microworlds", Computer-Supported Collaborative Learning Conference, CSCL, PART 3: 383 - 391. |  
                     |  |  |  |  
                  
                     | 8. | Bravo, C.; Marcelino, M.J.; Gomes, A.; Esteves, M.; Mendes, A.J..  2005. "Integrating educational tools for collaborative computer programming learning", Journal of Universal Computer Science 11, 9: 1505 - 15. |  
                     |  |  |  |  
                  
                     | 9. | Mendes, A.J.; Marcelino, M.J.; Gomes, A.; Bravo, C.; Esteves, M.; Redondo, M.A..  2005. "Using simulation and collaboration in CS1 and CS2", Proceedings of the 10th Annual SIGCSE Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education 37, 3: 193 - 197. |  
                     |  |  |  |  
                  
                     | 10. | Esteves, M.; Mendes, A.J..  2004. "A simulation tool to help learning of object oriented programming basics", Proceedings - Frontiers in Education Conference, FIE 2, F4C : 7 - 12. |  
                     |  |  |  |  
 
 
 
                  											Indicadores de produção
                  											 (Production indicators) 
               
                  | Visualizações do curriculum [
                     												646
                     												] |  
               
                  | Página gerada pela Plataforma de Curricula DeGóis promovida pela FCT e pelo Gávea/DSI/UM
                     											em
                     											06-06-2016
                     											às
                     											10:40:29 |  
                  | Plataforma de Curricula DeGóis: http://www.degois.pt | Icons by Axialis Team |  |