Curriculum Vitae

Maria Teresa Limpo Hargreaves de Sousa Dias

Data da última atualização »Last update : 25/01/2018


Teresa Limpo is a post-doc research fellow at the Centre for Psychology at the University of Porto (CPUP). Her main research interest is writing development from a cognitive perspective. She has published several papers in top-tier journals as first author and made numerous communications in national and international scientific meetings. Teresa Limpo has taught several teacher education courses accredited by CCPFC. Currently, she is a member of the Steering Group of the COST Action IS1401: Strengthening Europeans' capabilities by Establishing the European Literacy Network.


Endereço de acesso a este CV:

http://www.degois.pt/visualizador/curriculum.jsp?key=2057267325164561


Dados pessoais (Personal data)
Nome completo
Full name
Maria Teresa Limpo Hargreaves de Sousa Dias
Nome em citações bibliográficas
Quoting name
Limpo, Teresa
Categoria profissional
Position
Investigador Auxiliar
Endereço profissional
Professional address
Universidade do Porto
Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação
Centro de Psicologia da Universidade do Porto (CPUP)
Rua Alfredo Allen
4200-392 Porto
Portugal
Telefone: (+351)220400610
Correio electrónico: tlimpo@fpce.up.pt
Homepage: www.fpce.up.pt/labfala
Sexo
Gender
Feminino»Female




Graus Académicos (Academic Degrees)
2010-2014 Doutoramento
Phd
Programa Doutoral em Psicologia (4 anos » years) .
Universidade do Porto, Portugal.

2005-2010 Mestrado
Master degree
Mestrado Integrado em Psicologia (5 anos » years) .
Universidade do Porto, Portugal.





Formação complementar ( studies)
2017-2017 Curso de curta duração
Short course
Projects' Management.
Porto Business School, Portugal.

2016-2016 Curso de curta duração
Short course
People, products and processes: The triple narrative that awakens writing.
Liverpool Hope University, Reino Unido.

2014-2014 Curso de curta duração
Short course
Conceptualization of writing: Urgent issues and best solutions.
Utrecht University, Países Baixos.

2013-2013 Curso de curta duração
Short course
Structural equation modelling: Path analysis.
Universidade do Porto, Portugal.

2013-2013 Curso de curta duração
Short course
Advanced Methods in Educational Research.
Technische Universitat Dortmund, Alemanha.

2012-2012 Curso de curta duração
Short course
Assessing writing difficulties.
Universita degli Studi di Padova, Itália.

2011-2011 Curso de curta duração
Short course
Global Education and Developmental Studies .
Vanderbilt University, Estados Unidos.

2011-2011 Curso de curta duração
Short course
Spelling and early text composition.
Universite Lumiere Lyon 2, França.

2011-2011 Curso de curta duração
Short course
Mastering Eye and Pen software .
Université de Poitiers, França.

2011-2011 Curso de curta duração
Short course
Academic writing.
Vanderbilt University, Estados Unidos.

2010-2010 Curso de curta duração
Short course
Qualitative data analysis with NVivo.
Universidade do Porto, Portugal.





Vínculos profissionais (Professional Positions)
Universidade do Porto
Jan/2015-Actual Investigador Auxiliar

Universidade do Porto
Set/2010-Dez/2014 Assistente de Investigação

Universidade do Porto
Dez/2008-Dez/2009 Assistente de Investigação





Atividades de Conselhos, Comissões e Consultorias (Councils, Comissions and Consultancy activities)
Universidade do Porto
Set/2017-Actual
Member of the Consulting Committee of SONAE Ageing Project






Atividades de Direção e Administração (Management and Administration activities)


Universidade do Porto
Set/2011-Set/2013
- Lab Manager of the Neurocognition and Language Group of the Centre for Psychology of the University of Porto






Estágios realizados (Traineeships)


Universidade do Porto
Abr/2017-Mai/2017
Estágios realizados»Traineeships:

   - Short-Term Scientific Visit to the Texas A&M University (STSM-081543, COST IS1401). The hosts of the visit were Prof. Kay Wijekumar and R. Malatesha Joshi.


Out/2016-Out/2016
Estágios realizados»Traineeships:

   - Short-Term Scientific Visit to the Oxford University (STSM-27581, COST IS1401). The host of the visit was Prof. Vincent Connelly




Universidade do Porto
Dez/2012-Dez/2012
Estágios realizados»Traineeships:

   - Short-Term Scientific Visit to the University of León (STSM-9392 COST IS0703). The host of the visit was Prof. Raquel Fidalgo.


Mar/2012-Mar/2012
Estágios realizados»Traineeships:

   - Visit to the University of Washington. The host of the visit was Prof. Virgina W. Berninger.


Dez/2010-Dez/2010
Estágios realizados»Traineeships:

   - Visit to the University of Léon. The host of the visit was Prof. Jesús Nicasio García.


Fev/2010-Fev/2010
Estágios realizados»Traineeships:

   - Short-Term Scientific Visit to the Staffordshire University (STSM-5144, COST IS0703). The host of the visit was Prof. David Galbraith.


Fev/2009-Fev/2009
Estágios realizados»Traineeships:

   - Short-Term Scientific Visit to the University of León (STSM-3459, COST IS0703). The host of the visit was Prof. Jesús Nicasio García.






Outras atividades técnico científicas (Other technical-scientific activities)
Universidade do Porto
Jan/2015-Actual
Atividade realizada»Activity:

Ad hoc reviewer (+60 reviews in literacy-related scientific journals)






Projetos de Investigação (Research projects)
Participação como Investigador
Participation as Researcher
2017-
Mind-body interactions in writing (M-BW): Psychophysiological and linguistic synchronous correlates of expressive writing
Referência do projeto»Project reference: BIAL 312/16.
Financiador(es)»Funding: Fundação Bial.

2016-
Componential analysis of self-regulated strategy instruction in writing: Online instruction and assessment
Referência do projeto»Project reference: EDU2015-67484-P.
Financiador(es)»Funding: funded by Economy and Competitive Ministry of Spain.

2011-2014
Desenvolver, Automatizar e Autorregular os Processos Cognitivos na Composição Escrita
Referência do projeto»Project reference: PTDC/PSI-PCO/110708/2009.
Financiador(es)»Funding: Fundação para a Ciência e a Tecnologia.


Outro Tipo de Participação
Other kind of participation
2016-
Symbiotic technology for societal efficiency gains: Deus ex Machina
Referência do projeto»Project reference: NORTE-01-0145-FEDER-00026.

2014-2018
Strengthening Europeans' capabilities by establishing the European literacy network
Referência do projeto»Project reference: COST-IS1401.
Financiador(es)»Funding: Comissão Europeia.






Línguas (Languages)
Compreende
Understandig
Francês (Razoavelmente), Espanhol (Bem), Inglês (Bem).
Fala
Speaking
Francês (Razoavelmente), Espanhol (Razoavelmente), Inglês (Bem).

Reading
Francês (Bem), Espanhol (Bem), Inglês (Bem).
Escreve
Writing
Francês (Pouco), Espanhol (Pouco), Inglês (Bem).




Prémios e títulos (Awards Prizes, and Honours)
2017 Award of the Portuguese Association of Experimental Psychology 2017, APPE.




Membro de Associações Profissionais/Científicas (Professional/Scientific Association membership)
Jan/2017 - Actual Associação Portuguesa de Psicologia Experimental, Membro.
Jul/2014 - Actual Ordem dos Psicólogos Portugueses, Membro.
Jan/2010 - Actual European Association for Research on Learning and Instruction, Membro.
Ago/2013 - Ago/2017 Special Interest Group on Writing, Outros (especifique).
Junior Coordinator.
Jan/2010 - Ago/2013 Special Interest Group on Writing, Membro.




Produção científica, técnica e artística/cultural (Scientific, technical and artistical/cultural production)
Capítulos de livros publicados
Published book chapters
1. Alves, Rui A; Limpo, Teresa. 2018. HandSpy: A new tool to study handwriting in real time.  In Observing writing: Logging handwriting and computer keystrokes, ed. E. Lindgren & K. P. H. Sullivan , 0 - 0. . Leiden: Brill.
2. Alves, Rui A; Limpo, Teresa; Salas, N.; Joshi, R. M. 2018. Best practices in handwriting and spelling.  In Best practices in writing instruction, ed. S. Graham, C. MacArthur, & M. Hebert, 0 - 0. . New York, NY: Guilford Press.
3. Alves, Rui A; Limpo, Teresa. 2015. Fostering the capabilities that build writing achievement.  In Reading intervention: Research to practice to research , ed. P. McCardle & C. Connor, 209 - 220. . Baltimore, MD: Brookes Publishing.
4. Limpo, Teresa; Alves, Rui A. 2013. Eu sou escritor: Um programa para promover a autorregulação da escrita [I am a writer: An instructional program to promote self-regulation in writing].  In Reflexão sobre a escrita. O ensino de diferentes géneros de textos, 107 - 120. . Aveiro: Universidade de Aveiro.

Artigos em revistas com arbitragem científica
Papers in periodics with scientific refereeing
1. Limpo, Teresa; Parente, Naiana; Alves, Rui A. 2018. "Promoting handwriting fluency in fifth graders with slow handwriting: a single-subject design study", Reading and Writing, 0: 0 - 0.
2. Limpo, Teresa; Alves, Rui A; Connelly, Vincent. 2017. "Examining the transcription-writing link: Effects of handwriting fluency and spelling accuracy on writing performance via planning and translating in middle grades", Learning and Individual Differences 53, -: 26 - 36.
3. Limpo, Teresa; Alves, Rui A. 2017. "Tailoring Multicomponent Writing Interventions: Effects of Coupling Self-Regulation and Transcription Training", Journal of Learning Disabilities, 0: 0 - 0.
4. Limpo, Teresa; Alves, Rui A. 2017. "Written Language Bursts Mediate the Relationship Between Transcription Skills and Writing Performance", Written Communication 34, 3: 306 - 332.
5. Limpo, T.; Alves, R. A. 2017. "Relating beliefs in writing skill malleability to writing performance: The mediating role of achievement goals and self-efficacy", Journal of Writing Research 9, 2: 97 - 125.
6. Alves, Rui A; Limpo, Teresa; Fidalgo, Raquel; Carvalhais, Lénia; Pereira, Luísa ¿; Castro, São L. 2016. "The impact of promoting transcription on early text production: Effects on bursts and pauses, levels of written language, and writing performance.", Journal of Educational Psychology 108, 5: 665 - 679.
7. Alves, Rui A; Limpo, Teresa. 2015. "Progress in Written Language Bursts, Pauses, Transcription, and Written Composition Across Schooling", Scientific Studies of Reading 19, 5: 374 - 391.
8. Limpo, Teresa; Alves, Rui A; Fidalgo, Raquel. 2014. "Children's high-level writing skills: Development of planning and revising and their contribution to writing quality", British Journal of Educational Psychology 84, 2: 177 - 193.
9. Limpo, Teresa; Alves, Rui A. 2014. "Implicit theories of writing and their impact on students' response to a SRSD intervention", British Journal of Educational Psychology, na: n/a - n/a.
10. Limpo, Teresa; Alves, Rui A. 2013. "Modeling writing development: Contribution of transcription and self-regulation to Portuguese students' text generation quality.", Journal of Educational Psychology 105, 2: 401 - 413.
11. Limpo, Teresa; Alves, Rui A. 2013. "Teaching planning or sentence-combining strategies: Effective SRSD interventions at different levels of written composition", Contemporary Educational Psychology 38, 4: 328 - 341.
12. Limpo, Teresa; Alves, Rui A; Castro, São L. 2010. "Medir a empatia: Adaptação do Índice de Reactividade Interpessoal", Laboratório de Psicologia 8, 2: 171 - 184.

Artigos em revistas sem arbitragem científica
Papers in periodics without scientific refereeing
1. Limpo, Teresa; Alves, Rui A. 2014. "The role of transcription in establishing bursts of written language (invited paper)", Handwriting Today, 13: na - na.



Software sem registo ou patente
Software without patent or official record
1. Alves, Rui A; Limpo, Teresa; Leal, José P. HandSpy,2017.

Produto sem registo ou patente
Product without patent or official record
1. Limpo, Teresa; Alves, Rui A; Castro, São L. Índice de Reatividade Interpessoal (IRI; adaptação Portuguesa),2010.
Tipo de produto: Outro;Natureza do produto: Instrumento.

Apresentação oral de trabalho
Oral work presentation
1. Nunes, A.; Limpo, Teresa; Castro, São L. Factors influencing behavioural intentions to use mobile health technology in younger and older adults,I International Conference on Psychology, Health, and Education,Oviedo,2017 (Comunicação).
2. Limpo, Teresa; Alves, Rui A. Transcription: A key capability underlying effective writing. The mediating role of bursts and pauses,17th American Educational Research Association,San Antonio, Texas,2017 (Comunicação).
3. Limpo, Teresa; Parente, Naiana; Alves, Rui A. Promoting handwriting fluency in fifth graders struggling with transcription,III Seminar of Reading, Writing, and School Success,Braga,2017 (Comunicação).
4. Limpo, Teresa. Implicit theories of writing impact writing performance via mastery goals and self-efficacy for self-regulation,I International Conference on Psychology, Health, and Education,Oviedo,2017 (Comunicação).
5. Cordeiro, C.; Neves, L.; Martins, M.; Limpo, Teresa; Castro, São L. Can musical abilities predict phonological awareness and reading in young children? ,12th Annual Meeting of the Portuguese Association of Experimental Psychology,Porto,2017 (Poster).
6. Nunes, A.; Limpo, Teresa; Lima, C.; Castro, São L. Measuring personality traits with short scales: Examining the psychometric properties of the Portuguese Ten-Item Personality Inventory,12th Annual Meeting of the Portuguese Association of Experimental Psychology,Porto,2017 (Poster).
7. Limpo, Teresa; Alves, Rui A; Connelly, Vincent. Modelling the relationship between transcription and writing: The mediating role of bursts and pauses,17th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction,Tampere,2017 (Comunicação).
8. Alves, Rui A; Reybroeck, M. V; Limpo, Teresa. Introducing the European Literacy Network (ELN) being established by COST Action IS1401,Writing Research Across Borders Conference,Bogota,2017 (Comunicação).
9. Limpo, Teresa; Alves, Rui A. The benefits of planning: Examining outlining effects on writing dynamics and final texts,12th Annual Meeting of the Portuguese Association of Experimental Psychology,Porto,2017 (Comunicação).
10. Alves, Rui A; Limpo, Teresa; Maia, I.; Leal, José P. HandSpy: A new tool to study text production in the digital humanities,International Scientific Conference on Books and Screens and the Reading Brain,Vilnius,2017 (Comunicação).
11. Alves, Rui A; Limpo, Teresa. Modelling the relationship between transcription and writing: The mediating role of bursts and pauses,17th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction,Tampere,2017 (Comunicação).
12. Limpo, Teresa; Alves, Rui A. To plan or not to plan: The effects of planning on the process and product of writing,17th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction,Tampere,2017 (Comunicação).
13. Limpo, Teresa. Examining key ingredients in writing: From transcription to high-level processes,Literacy Studies Group,San Antonio, Texas,2017 (Conferência ou palestra).
14. Cordeiro, C.; Neves, L.; Martins, M.; Limpo, Teresa; Castro, São L. Contribution of phonological awareness to writing in first graders,I International Conference on Psychology, Health, and Education,Oviedo,2017 (Comunicação).
15. Limpo, Teresa. Enhancing students' writing competence through strategy instruction,International seminar on classroom practices and research on language teaching,Barcelona,2016 (Conferência ou palestra).
16. Limpo, Teresa; Alves, Rui A; Connelly, Vincent. Mechanisms through which handwriting fluency influences writing quality,23rd Annual Conference of the Society for the Scientific Study of Reading,Porto,2016 (Comunicação).
17. Limpo, Teresa; Alves, Rui A. Contribution of implicit theories to writing quality via achievement goals and self-efficacy,15th International Conference of the EARLI SIG Writing,2016 (Comunicação).
18. Alves, Rui A; Limpo, Teresa. iption leverages early text production: The impact of transcription training on writing,3rd Annual Conference of the Society for the Scientific Study of Reading,Porto,2016 (Comunicação).
19. Limpo, Teresa; Alves, Rui A. Reading-writing connections: Evidence from intervention research,15th International Conference of the EARLI SIG Writing,Liverpool,2016 (Simpósio).
20. Limpo, Teresa. Using structural equation modeling in writing research,Research School on Writing Research preceding the 15th International Conference of the EARLI SIG Writing,Liverpool,2016 (Seminário).
21. Limpo, Teresa; Alves, Rui A. The role of written language bursts in the transcription-writing link,8th International Congress of Psychology and Education,2016 (Comunicação).
22. Alves, Rui A; Limpo, Teresa. Reading-writing connections: Towards integrative literacy science,23rd Annual Conference of the Scientific Society for the Study of Reading,Porto,2016 (Simpósio).
23. Limpo, Teresa; Alves, Rui A. Examining the effects of a writing intervention targeting transcription plus self-regulation,16th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction,Limassol,2015 (Comunicação).
24. Limpo, Teresa. Examining the contribution of handwriting fluency to writing quality,Research Seminar in Developmental Psychology,Oxford,2015 (Conferência ou palestra).
25. Limpo, Teresa. Promoting second graders’ self-regulation and transcription skills,Research Seminar in Developmental Psychology,Oxford,2014 (Conferência ou palestra).
26. Alves, Rui A; Limpo, Teresa. Handwriting intervention increases burst size in second graders,Writing Research Across Borders III,Paris,2014 (Comunicação).
27. Limpo, Teresa; Alves, Rui A. Examining strategy-instruction interventions: Their effects on writing performance and the role of students’ implicit theories,14th International Conference of the EARLI SIG Writing,Amsterdam,2014 (Comunicação).
28. Limpo, Teresa; Leal, José P; Alves, Rui A. HandSpy: A new web tool to study writing in real time,Research School on Writing Research,Utrecht,2014 (Poster).
29. Limpo, Teresa. Avaliação da escrita a nível textual [Assessing writing at the textual level],DAAR Closing Conference “O Abecedaario da Escrita”,2014 (Conferência ou palestra).
30. Limpo, Teresa; Alves, Rui A. Promoting second graders' writing self-regulation skills in tandem with transcription,18th International Conference of the Junior Researchers of EARLI,Nicosia,2014 (Comunicação).
31. Fidalgo, Raquel; Valdivia, Carolyn; Alves, Rui A; Limpo, Teresa. Instruction focused on high vs. low cognitive level processes of writing for improving writing skill,Writing Research Across Borders III,Paris,2014 (Poster).
32. Limpo, Teresa; Alves, Rui A. Implicit theories of writing predict response to writing instruction,Writing Research Across Borders III,Paris,2014 (Comunicação).
33. Alves, Rui A; Limpo, Teresa; Carvalhais, Lénia; Castro, São L; Pereira, Luísa Á; Fidalgo, Raquel. Effects of handwriting and spelling interventions on the writing process and product of second graders,14th International Conference of the EARLI SIG Writing,Amsterdam,2014 (Comunicação).
34. Valdivia, Carolyn; Fidalgo, Raquel; Alves, Rui A; Limpo, Teresa. Transcription vs. self-regulation to increase the written composition,14th International Conference of the EARLI SIG Writing,Amsterdam,2014 (Poster).
35. Limpo, Teresa. Estratégias para promover a escrita [Strategies to promote writing],DAAR Closing Conference “O Abecedaario da Escrita”,2014 (Conferência ou palestra).
36. Alves, Rui A; Limpo, Teresa. Indicadores temporais do progresso na produção de textos do 2º ao 7º ano de escolaridade [Online indicators of text production development from Grade 2 to 7],VIII Simpósio Nacional de Investigação em Psicologia,Aveiro,2013 (Comunicação).
37. Alves, Rui A; Limpo, Teresa; Carvalhais, Lénia; Pereira, Luísa Á; Fidalgo, Raquel. Dois programas para promover a fluência manuscrita e a ortografia no início da escolaridade [Writing programs to promote handwriting fluency and spelling in primary grades],V Encontro Internacional de Reflexão Sobre a Escrita,Aveiro,2013 (Poster).
38. Alves, Rui A; Limpo, Teresa. Bursts of written language production across schooling,20th Annual Meeting of the Society for the Scientific Study of Reading,Hong Kong,2013 (Comunicação).
39. Alves, Rui A; Limpo, Teresa. Development of Portuguese students’ transcription skills and their impact on text production,15th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction,Munich,2013 (Comunicação).
40. Carvalho, Joana; Limpo, Teresa; Alves, Rui A. Intervenção na fluência manuscrita promove a expressão de cognições na composição de textos narrativos [Handwriting interventions promote the expression of cognitions in narrative writing],XII Congresso Internacional Galego-Português de Psicopedagogia,Braga,2013 (Comunicação).
41. Limpo, Teresa. Using structural equation modeling to study writing development,Speech Lab Talks,Porto,2013 (Seminário).
42. Limpo, Teresa; Alves, Rui A. Planning and sentence-combining instruction: Promoting fifth and sixth graders’ writing at different textual levels,3rd EEAR-EARLI Spring School on Advanced Methods in Educational Research,Dortmund,2013 (Poster).
43. Limpo, Teresa; Alves, Rui A. Promover a escrita de textos de opinião: Ensino de estratégias de planeamento vs. combinação de frases [Promoting opinion essay writing: Teaching of planning vs. sentence-combining strategies],VIII Simpósio Nacional de Investigação em Psicologia,Aveiro,2013 (Comunicação).
44. Alves, Rui A; Limpo, Teresa; Pereira, Luísa Á. A produção de textos narrativos e de opinião do 2º ao 7º ano de escolaridade [Production of narrative texts and opinion essays from Grade 2 to 7],V Encontro Internacional de Reflexão Sobre a Escrita,Aveiro,2013 (Poster).
45. Valdivia, Carolyn; Fidalgo, Raquel; Limpo, Teresa. The role of transcription and self-regulation in development of writing skills in Spanish,15th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction,Munich,2013 (Comunicação).
46. Limpo, Teresa; Alves, Rui A. Promoting planning or sentence-combining skills: Effective interventions at different textual levels,15th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction,Munich,2013 (Comunicação).
47. Limpo, Teresa. Development and promotion of transcription and self-regulation in writing,Summer Institute of the Global Education and Developmental Studies (GEDS) Transatlantic Consortium,Porto,2013 (Conferência ou palestra).
48. Limpo, Teresa; Alves, Rui A. O poder das crenças dos alunos: Como as teorias implícitas da escrita afectam os efeitos duma intervenção na escrita [The power of students’ beliefs: How implicit theories of writing impact writing instructional effects],1st International Conference of Psychology, Education, and Culture,Vila Nova de Gaia,2013 (Comunicação).
49. Limpo, Teresa. Promover o planeamento de textos no 2º ciclo do ensino básico [Promoting opinion essay planning in middle grades],V Encontro Internacional de Reflexão Sobre a Escrita,Aveiro,2013 (Seminário).
50. Limpo, Teresa. Promover o planeamento de textos no 2º ciclo do ensino básico [Promoting opinion essay planning in middle grades],V Encontro Internacional de Reflexão Sobre a Escrita,Aveiro,2013 (Comunicação).
51. Limpo, Teresa; Alves, Rui A. A contribuição da transcrição e da autorregulação para a qualidade da geração de texto ao longo do ensino básico [The contribution of transcription and self-regulation to text generation quality in Grades 4-9],12th Colóquio Internacional em Psicologia e Educação,Lisboa,2012 (Comunicação).
52. Limpo, Teresa; Alves, Rui A. Modeling written composition in Grades 4-9: The contribution of transcription and self-regulation to text generation,13th International Conference of the EARLI SIG Writing,Porto,2012 (Comunicação).
53. Alves, Rui A; Limpo, Teresa; Leal, José P; Monteiro, Carlos. HandSpy: A new web tool to study writing in real-time,13th International Conference of the EARLI SIG Writing,Porto,2012 (Seminário).
54. Jesus, Ilda; Limpo, Teresa; Alves, Rui A. Effects of grade and transcription skill on children’s writing process and product,21st Annual World Congress on Learning Disabilities,Oviedo,2012 (Comunicação).
55. Limpo, Teresa; Alves, Rui A. Writing as priming: Implicit processes in text production,4th International Conference Writing Research Across Borders II,Fairfax, VA,2011 (Comunicação).
56. Limpo, Teresa; Alves, Rui A; Galbraith, David. Priming effects on writing fluency are moderated by empathy and self-monitoring,12th International Conference of the Special Interest Group on Writing,Heidelberg,2010 (Comunicação).
57. Limpo, Teresa; Alves, Rui A. I am a writer: A program for promoting writing,3rd Meeting of Young Researchers of University of Porto,Porto,2010 (Comunicação).
58. Alves, Rui A; Limpo, Teresa. Efeitos de priming na fluência de escrita: A escrita como priming,5o Encontro Nacional da Associação Portuguesa de Psicologia Experimental,Braga,2010 (Poster).
59. Limpo, Teresa. Eu sou escritor: Um programa para intervir na escrita de textos narrativos. ,4º Fórum Jovens Cientistas,Porto,2010 (Comunicação).
60. Limpo, Teresa; Alves, Rui A; Castro, São L. Medir a empatia através do Índice de Reactividade Interpessoal. ,4o Quarto Encontro Nacional da Associação Portuguesa de Psicologia Experimental,Lisboa,2009 (Poster).
61. Alves, Rui A; Limpo, Teresa; Castro, São L; Branco, Marta. Priming effects on writing fluency,11th International Conference of the Special Interest Group on Writing ,Lund,2008 (Comunicação).
62. Limpo, Teresa. O que há para compreender no produto de 7 x 8? ,4º Fórum Jovens Cientistas ,Porto,2008 (Comunicação).

Curso de curta duração lecionado
Taught short course
1. Limpo, Teresa. Práticas eficazes no ensino da escrita [Effective practices in the teaching of writing] (2nd ed.), 2014 (Aperfeiçoamento), promovido por FPCE-UP.
Duração: 30 horas. Local: FPCE-UP, Cidade: Porto, Tipo de participação: Docente.
2. Limpo, Teresa. Estratégias para a promoção da composição escrita 2º e 3º ciclo [Effective writing strategies in Basic Education] (2nd ed.), 2013 (Aperfeiçoamento), promovido por FPCE-UP.
Duração: 30 horas. Local: FPCE-UP, Cidade: Porto, Tipo de participação: Docente.
3. Limpo, Teresa. Práticas eficazes no ensino da escrita [Effective practices in the teaching of writing] (1st ed.), 2013 (Aperfeiçoamento), promovido por FPCE-UP.
Duração: 30 horas. Local: FPECE-UP, Cidade: Porto, Tipo de participação: Docente.
4. Limpo, Teresa. Estratégias para a promoção da composição escrita 2º e 3º ciclo [Effective writing strategies in Basic Education] (1st ed.), 2012 (Aperfeiçoamento), promovido por FPCE-UP.
Duração: 30 horas. Local: FPCE-UP, Cidade: Porto, Tipo de participação: Docente.

Organização de evento
Event organization
1. Limpo, Teresa. 1st Literacy Summit,2018 (Congresso).
2. Limpo, Teresa. 12th Annual Meeting of the Portuguese Association of Experimental Psychology,2017 (Congresso).
3. Limpo, Teresa. 23rd Annual Meeting of the Society for the Scientific Study of Reading,2016 (Congresso / Organização).
4. Limpo, Teresa. International Pre-Conference of the Junior Researchers of EARLI,2015 (Congresso / Organização).
5. Limpo, Teresa. Abecedaario da Escrita,2014 (Encontro / Organização).
6. Limpo, Teresa. 13th International Conference of the EARLI SIG Writing,2012 (Congresso / Organização).





Dados Complementares (Additional data)


Orientações
Orientations


Tese de Doutoramento
Phd Thesis
Em curso
Ongoing
1. Carolina Cordeiro, Examining the role of working memory in writing in Grade 2 , 2017. Tese (Programa Doutoral em Psicologia) - Universidade do Porto, Bolseiro(a) de Fundação para a Ciência e a Tecnologia (Co-orientador).
2. Andreia Nunes, Use of health apps by elders with heart failure: Testing acceptance models and examining the role of health literacy , 2016. Tese (Programa Doutoral em Psicologia) - Universidade do Porto (Co-orientador).


Dissertação de Mestrado
Master degree dissertation
Concluídas
Completed
1. Teresa Guimarães, Efeitos do planeamento na orquestração dos processos da escrita , 2017. (Orientador).
2. Naiana parente, Promoção da fluência manuscrita em crianças com dificuldades de transcrição , 2015. Dissertação (Mestrado em Temas de Psicologia) - Universidade do Porto (Co-orientador).
Em curso
Ongoing
1. Daniela Alves, Efeitos da escrita expressive em idosos , 2016. Dissertação (Mestrado em Temas de Psicologia) - Universidade do Porto (Orientador).
2. Ana Paula Azzam, Adaptação de uma escala de conhecimento sobre a insuficiência cardíaca , 2016. Dissertação (Mestrado em Temas de Psicologia) - Universidade do Porto (Orientador).


Iniciação científica
Scientific initiation
Concluídas
Completed
1. Francisca Lino, Program for early stage researchers at the undergraduate level, 2016. Iniciação científica (Mestrado Integrado em Psicologia) - Universidade do Porto (Orientador).
2. Ana Gabriela Fraga, Program for early stage researchers at the undergraduate level, 2016. Iniciação científica (Mestrado Integrado em Psicologia) - Universidade do Porto (Orientador).
3. Diana Andrade, Program for early stage researchers at the undergraduate level, 2016. Iniciação científica (Mestrado Integrado em Psicologia) - Universidade do Porto (Orientador).


Participação no júri de Graus Académicos
Academic Degrees jury participation


Doutoramento
Phd
1. Limpo, Teresa. Participação no júri de Céu Teixeira. Ouvir as Letras: Promoção integrada das competências de literacia emergente , 2015. Tese (Programa Doutoral em Psicologia) - Universidade do Porto.


Participação em Comissões de Avaliação
Evaluation comissions participation
1. Evaluation of positions for Master in Psychology, 2016, Universidade do Porto.
2. Evaluation of positions for Master in Psychology, 2015, Universidade do Porto.







Indicadores de produção (Production indicators)

Total
Produção científica
Scientific production
17

Livros e capítulos
Books and book chapters
4
Capítulos de livros publicados
Published book chapters
4
Artigos científicos em revistas
Papers in periodics
13
Com arbitragem científica
With scientific refereeing
12
Sem arbitragem científica
Without scientific refereeing
1

Total
Produção técnica
Technical production
74

Software 1
Software sem registo ou patente
Software without patent or official record
1
Produtos
Products
1
Produtos sem registo ou patente
Products without patent or official record
1
Outros tipos de produção técnica
Other technical production
72

Total
Dados complementares
(Additional data)
15

Orientações
Orientations
12
Participação no Júri de Graus Académicos
Academic Degrees jury participation
1
Participação em Comissões de Avaliação
Evaluation comissions participation
2


Outras informações relevantes
FINANCIAL SUPPORT.
since 2015 - Post-doctoral grant of the Portuguese Foundation for Science and Technology (SFRH/BPD/100494/2014); 2017 - Short-Term Scientific Visit grant under the COST IS1401 (STSM- 081543); 2015 - Short-Term Scientific Visit grant under the COST IS1401 (STSM-27581); 2014 - Dr Joshi Travel grant for attending a conference during 2014 awarded by the EARLI SIG Writing; 2014 - Travel grant for a one-month stay at Oxford Brookes University by the Portuguese Foundation for Science and Technology.
2013 - Travel grant for the 15th Biennial EARLI Conference awarded by EARLI.
2012 - Travel grant for a Training School under the COST IS0703 (170412-016870); 2012 - Short-Term Scientific Visit grant under the COST IS0703 (STSM-9392).
2011 - Travel grant for a Training School under the COST IS0703 (140611-008231); 2011 - Travel grant for a Training School under the under the COST IS0703 (140911-011122); 2011 - Travel grant for the Conference Writing Research Across Borders II.
2011-2014 - Doctoral grant from the Portuguese Foundation for Science and Technology (SFRH/BD/68548/2010).
2010 - Short-Term Scientific Visit grant under the COST IS0703 (STSM-5144); 2010 - Grant for the GEDS Program (EU-FIPSE 2008-1765/ 001-001 CPT USMOBI).
2009 - Short-Term Scientific Visit grant under the COST IS0703 (STSM-3459).
2008-2009 - Early researcher grant from the Portuguese Foundation for Science and Technology.


Visualizações do curriculum [ 3134 ]
 
Página gerada pela Plataforma de Curricula DeGóis promovida pela FCT e pelo Gávea/DSI/UM em 08-12-2019 às 10:50:50
Plataforma de Curricula DeGóis: http://www.degois.pt | Icons by Axialis Team
Co-Autores Relacionados no DeGóis (2)
 Co-authors listed in Degóis
Colaboração em projetos no DeGóis (1)
 Project collaboration in Degóis