Maria Teresa Limpo Hargreaves de Sousa Dias
|
|
Data da última atualização
»Last update
:
25/01/2018 |
Dados pessoais (Personal data)
Nome completo
Full name |
Maria Teresa Limpo Hargreaves de Sousa Dias |
Nome em citações bibliográficas
Quoting name |
Limpo, Teresa |
Categoria profissional
Position |
Investigador Auxiliar |
Endereço profissional
Professional address |
Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação Centro de Psicologia da Universidade do Porto (CPUP) Rua Alfredo Allen 4200-392 Porto Portugal Telefone: (+351)220400610 Correio electrónico: tlimpo@fpce.up.pt Homepage: www.fpce.up.pt/labfala |
Sexo
Gender |
Feminino»Female |
Graus Académicos
(Academic Degrees)
2010-2014 |
Doutoramento Phd |
Programa Doutoral em Psicologia
(4 anos » years)
.
Universidade do Porto,
Portugal.
|
2005-2010 |
Mestrado Master degree |
Mestrado Integrado em Psicologia
(5 anos » years)
.
Universidade do Porto,
Portugal.
|
Formação complementar ( studies)
2017-2017 |
Curso de curta duração Short course |
Projects' Management.
Porto Business School,
Portugal.
|
2016-2016 |
Curso de curta duração Short course |
People, products and processes: The triple narrative that awakens writing.
Liverpool Hope University,
Reino Unido.
|
2014-2014 |
Curso de curta duração Short course |
Conceptualization of writing: Urgent issues and best solutions.
Utrecht University,
Países Baixos.
|
2013-2013 |
Curso de curta duração Short course |
Structural equation modelling: Path analysis.
Universidade do Porto,
Portugal.
|
2013-2013 |
Curso de curta duração Short course |
Advanced Methods in Educational Research.
Technische Universitat Dortmund,
Alemanha.
|
2012-2012 |
Curso de curta duração Short course |
Assessing writing difficulties.
Universita degli Studi di Padova,
Itália.
|
2011-2011 |
Curso de curta duração Short course |
Global Education and Developmental Studies .
Vanderbilt University,
Estados Unidos.
|
2011-2011 |
Curso de curta duração Short course |
Spelling and early text composition.
Universite Lumiere Lyon 2,
França.
|
2011-2011 |
Curso de curta duração Short course |
Mastering Eye and Pen software .
Université de Poitiers,
França.
|
2011-2011 |
Curso de curta duração Short course |
Academic writing.
Vanderbilt University,
Estados Unidos.
|
2010-2010 |
Curso de curta duração Short course |
Qualitative data analysis with NVivo.
Universidade do Porto,
Portugal.
|
Vínculos profissionais
(Professional Positions)
Jan/2015-Actual |
Investigador Auxiliar |
Set/2010-Dez/2014 |
Assistente de Investigação |
Dez/2008-Dez/2009 |
Assistente de Investigação |
Atividades de Conselhos, Comissões e Consultorias (Councils, Comissions and Consultancy activities)
Set/2017-Actual |
|
Member of the Consulting Committee of SONAE Ageing Project |
Atividades de Direção e Administração (Management and Administration activities)
Set/2011-Set/2013 |
|
-
Lab Manager of the Neurocognition and Language Group of the Centre for Psychology of the University of Porto |
Estágios realizados (Traineeships)
Estágios realizados»Traineeships: - Short-Term Scientific Visit to the Texas A&M University (STSM-081543, COST IS1401). The hosts of the visit were Prof. Kay
Wijekumar and R. Malatesha Joshi.
|
Estágios realizados»Traineeships: - Short-Term Scientific Visit to the Oxford University (STSM-27581, COST IS1401). The host of the visit was Prof. Vincent Connelly
|
Estágios realizados»Traineeships: - Short-Term Scientific Visit to the University of León (STSM-9392 COST IS0703). The host of the visit was Prof. Raquel Fidalgo.
|
Estágios realizados»Traineeships: - Visit to the University of Washington. The host of the visit was Prof. Virgina W. Berninger.
|
Estágios realizados»Traineeships: - Visit to the University of Léon. The host of the visit was Prof. Jesús Nicasio García.
|
Estágios realizados»Traineeships: - Short-Term Scientific Visit to the Staffordshire University (STSM-5144, COST IS0703). The host of the visit was Prof. David
Galbraith.
|
Estágios realizados»Traineeships: - Short-Term Scientific Visit to the University of León (STSM-3459, COST IS0703). The host of the visit was Prof. Jesús Nicasio
García.
|
Outras atividades técnico científicas (Other technical-scientific activities)
Jan/2015-Actual |
|
Atividade realizada»Activity: Ad hoc reviewer (+60 reviews in literacy-related scientific journals) |
Projetos de Investigação (Research projects)
Participação como Investigador Participation as Researcher |
2017- Mind-body interactions in writing (M-BW): Psychophysiological and linguistic synchronous correlates of expressive writing |
Referência do projeto»Project reference: BIAL 312/16. Financiador(es)»Funding:
Fundação Bial.
|
2016- Componential analysis of self-regulated strategy instruction in writing: Online instruction and assessment |
Referência do projeto»Project reference: EDU2015-67484-P. Financiador(es)»Funding:
funded by Economy and Competitive Ministry of Spain.
|
2011-2014 Desenvolver, Automatizar e Autorregular os Processos Cognitivos na Composição Escrita |
Referência do projeto»Project reference: PTDC/PSI-PCO/110708/2009. Financiador(es)»Funding:
Fundação para a Ciência e a Tecnologia.
|
Outro Tipo de Participação Other kind of participation |
2016- Symbiotic technology for societal efficiency gains: Deus ex Machina |
Referência do projeto»Project reference: NORTE-01-0145-FEDER-00026.
|
2014-2018 Strengthening Europeans' capabilities by establishing the European literacy network |
Referência do projeto»Project reference: COST-IS1401. Financiador(es)»Funding:
Comissão Europeia.
|
Línguas (Languages)
Compreende Understandig |
Francês (Razoavelmente), Espanhol (Bem), Inglês (Bem). |
Fala Speaking |
Francês (Razoavelmente), Espanhol (Razoavelmente), Inglês (Bem). |
Lê Reading |
Francês (Bem), Espanhol (Bem), Inglês (Bem). |
Escreve Writing |
Francês (Pouco), Espanhol (Pouco), Inglês (Bem). |
Prémios e títulos (Awards Prizes, and Honours)
2017 |
Award of the Portuguese Association of Experimental Psychology 2017,
APPE.
|
Membro de Associações Profissionais/Científicas (Professional/Scientific Association membership)
Jan/2017 - Actual |
Associação Portuguesa de Psicologia Experimental, Membro.
|
Jul/2014 - Actual |
Ordem dos Psicólogos Portugueses, Membro.
|
Jan/2010 - Actual |
European Association for Research on Learning and Instruction, Membro.
|
Ago/2013 - Ago/2017 |
Special Interest Group on Writing, Outros (especifique).
Junior Coordinator.
|
Jan/2010 - Ago/2013 |
Special Interest Group on Writing, Membro.
|
Produção científica, técnica e artística/cultural
(Scientific, technical and artistical/cultural
production)
Capítulos de livros publicados Published book chapters |
1. |
Alves, Rui A; Limpo, Teresa. 2018. HandSpy: A new tool to study handwriting in real time. In Observing writing: Logging handwriting and computer keystrokes, ed. E. Lindgren & K. P. H. Sullivan , 0 - 0. . Leiden: Brill. |
|
|
|
2. |
Alves, Rui A; Limpo, Teresa; Salas, N.; Joshi, R. M. 2018. Best practices in handwriting and spelling. In Best practices in writing instruction, ed. S. Graham, C. MacArthur, & M. Hebert, 0 - 0. . New York, NY: Guilford Press. |
|
|
|
3. |
Alves, Rui A; Limpo, Teresa. 2015. Fostering the capabilities that build writing achievement. In Reading intervention: Research to practice to research , ed. P. McCardle & C. Connor, 209 - 220. . Baltimore, MD: Brookes Publishing. |
|
|
|
4. |
Limpo, Teresa; Alves, Rui A. 2013. Eu sou escritor: Um programa para promover a autorregulação da escrita [I am a writer: An instructional program to promote
self-regulation in writing]. In Reflexão sobre a escrita. O ensino de diferentes géneros de textos, 107 - 120. . Aveiro: Universidade de Aveiro. |
|
|
|
Artigos em revistas com arbitragem científica Papers in periodics with scientific refereeing |
1. |
Limpo, Teresa; Parente, Naiana; Alves, Rui A. 2018. "Promoting handwriting fluency in fifth graders with slow handwriting: a single-subject design study", Reading and Writing, 0: 0 - 0.
|
|
|
|
2. |
Limpo, Teresa; Alves, Rui A; Connelly, Vincent. 2017. "Examining the transcription-writing link: Effects of handwriting fluency and spelling accuracy on writing performance via
planning and translating in middle grades", Learning and Individual Differences 53, -: 26 - 36.
|
|
|
|
3. |
Limpo, Teresa; Alves, Rui A. 2017. "Tailoring Multicomponent Writing Interventions: Effects of Coupling Self-Regulation and Transcription Training", Journal of Learning Disabilities, 0: 0 - 0.
|
|
|
|
4. |
Limpo, Teresa; Alves, Rui A. 2017. "Written Language Bursts Mediate the Relationship Between Transcription Skills and Writing Performance", Written Communication 34, 3: 306 - 332.
|
|
|
|
5. |
Limpo, T.; Alves, R. A. 2017. "Relating beliefs in writing skill malleability to writing performance: The mediating role of achievement goals and self-efficacy", Journal of Writing Research 9, 2: 97 - 125.
|
|
|
|
6. |
Alves, Rui A; Limpo, Teresa; Fidalgo, Raquel; Carvalhais, Lénia; Pereira, Luísa ¿; Castro, São L. 2016. "The impact of promoting transcription on early text production: Effects on bursts and pauses, levels of written language,
and writing performance.", Journal of Educational Psychology 108, 5: 665 - 679.
|
|
|
|
7. |
Alves, Rui A; Limpo, Teresa. 2015. "Progress in Written Language Bursts, Pauses, Transcription, and Written Composition Across Schooling", Scientific Studies of Reading 19, 5: 374 - 391.
|
|
|
|
8. |
Limpo, Teresa; Alves, Rui A; Fidalgo, Raquel. 2014. "Children's high-level writing skills: Development of planning and revising and their contribution to writing quality", British Journal of Educational Psychology 84, 2: 177 - 193.
|
|
|
|
9. |
Limpo, Teresa; Alves, Rui A. 2014. "Implicit theories of writing and their impact on students' response to a SRSD intervention", British Journal of Educational Psychology, na: n/a - n/a.
|
|
|
|
10. |
Limpo, Teresa; Alves, Rui A. 2013. "Modeling writing development: Contribution of transcription and self-regulation to Portuguese students' text generation quality.", Journal of Educational Psychology 105, 2: 401 - 413.
|
|
|
|
11. |
Limpo, Teresa; Alves, Rui A. 2013. "Teaching planning or sentence-combining strategies: Effective SRSD interventions at different levels of written composition", Contemporary Educational Psychology 38, 4: 328 - 341.
|
|
|
|
12. |
Limpo, Teresa; Alves, Rui A; Castro, São L. 2010. "Medir a empatia: Adaptação do Índice de Reactividade Interpessoal", Laboratório de Psicologia 8, 2: 171 - 184. |
|
|
|
Artigos em revistas sem arbitragem científica Papers in periodics without scientific refereeing |
1. |
Limpo, Teresa; Alves, Rui A. 2014. "The role of transcription in establishing bursts of written language (invited paper)", Handwriting Today, 13: na - na. |
|
|
|
Software sem registo ou patente Software without patent or official record |
1. |
Alves, Rui A; Limpo, Teresa; Leal, José P. HandSpy,2017.
|
Produto sem registo ou patente Product without patent or official record |
1. |
Limpo, Teresa; Alves, Rui A; Castro, São L. Índice de Reatividade Interpessoal (IRI; adaptação Portuguesa),2010. Tipo de produto: Outro;Natureza do produto: Instrumento. |
Apresentação oral de trabalho Oral work presentation |
1. |
Nunes, A.; Limpo, Teresa; Castro, São L. Factors influencing behavioural intentions to use mobile health technology in younger and older adults,I International Conference on Psychology, Health, and Education,Oviedo,2017 (Comunicação). |
2. |
Limpo, Teresa; Alves, Rui A. Transcription: A key capability underlying effective writing. The mediating role of bursts and pauses,17th American Educational Research Association,San Antonio, Texas,2017 (Comunicação). |
3. |
Limpo, Teresa; Parente, Naiana; Alves, Rui A. Promoting handwriting fluency in fifth graders struggling with transcription,III Seminar of Reading, Writing, and School Success,Braga,2017 (Comunicação). |
4. |
Limpo, Teresa. Implicit theories of writing impact writing performance via mastery goals and self-efficacy for self-regulation,I International Conference on Psychology, Health, and Education,Oviedo,2017 (Comunicação). |
5. |
Cordeiro, C.; Neves, L.; Martins, M.; Limpo, Teresa; Castro, São L. Can musical abilities predict phonological awareness and reading in young children? ,12th Annual Meeting of the Portuguese Association of Experimental Psychology,Porto,2017 (Poster). |
6. |
Nunes, A.; Limpo, Teresa; Lima, C.; Castro, São L. Measuring personality traits with short scales: Examining the psychometric properties of the Portuguese Ten-Item Personality
Inventory,12th Annual Meeting of the Portuguese Association of Experimental Psychology,Porto,2017 (Poster). |
7. |
Limpo, Teresa; Alves, Rui A; Connelly, Vincent. Modelling the relationship between transcription and writing: The mediating role of bursts and pauses,17th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction,Tampere,2017 (Comunicação). |
8. |
Alves, Rui A; Reybroeck, M. V; Limpo, Teresa. Introducing the European Literacy Network (ELN) being established by COST Action IS1401,Writing Research Across Borders Conference,Bogota,2017 (Comunicação). |
9. |
Limpo, Teresa; Alves, Rui A. The benefits of planning: Examining outlining effects on writing dynamics and final texts,12th Annual Meeting of the Portuguese Association of Experimental Psychology,Porto,2017 (Comunicação). |
10. |
Alves, Rui A; Limpo, Teresa; Maia, I.; Leal, José P. HandSpy: A new tool to study text production in the digital humanities,International Scientific Conference on Books and Screens and the Reading Brain,Vilnius,2017 (Comunicação). |
11. |
Alves, Rui A; Limpo, Teresa. Modelling the relationship between transcription and writing: The mediating role of bursts and pauses,17th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction,Tampere,2017 (Comunicação). |
12. |
Limpo, Teresa; Alves, Rui A. To plan or not to plan: The effects of planning on the process and product of writing,17th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction,Tampere,2017 (Comunicação). |
13. |
Limpo, Teresa. Examining key ingredients in writing: From transcription to high-level processes,Literacy Studies Group,San Antonio, Texas,2017 (Conferência ou palestra). |
14. |
Cordeiro, C.; Neves, L.; Martins, M.; Limpo, Teresa; Castro, São L. Contribution of phonological awareness to writing in first graders,I International Conference on Psychology, Health, and Education,Oviedo,2017 (Comunicação). |
15. |
Limpo, Teresa. Enhancing students' writing competence through strategy instruction,International seminar on classroom practices and research on language teaching,Barcelona,2016 (Conferência ou palestra). |
16. |
Limpo, Teresa; Alves, Rui A; Connelly, Vincent. Mechanisms through which handwriting fluency influences writing quality,23rd Annual Conference of the Society for the Scientific Study of Reading,Porto,2016 (Comunicação). |
17. |
Limpo, Teresa; Alves, Rui A. Contribution of implicit theories to writing quality via achievement goals and self-efficacy,15th International Conference of the EARLI SIG Writing,2016 (Comunicação). |
18. |
Alves, Rui A; Limpo, Teresa. iption leverages early text production: The impact of transcription training on writing,3rd Annual Conference of the Society for the Scientific Study of Reading,Porto,2016 (Comunicação). |
19. |
Limpo, Teresa; Alves, Rui A. Reading-writing connections: Evidence from intervention research,15th International Conference of the EARLI SIG Writing,Liverpool,2016 (Simpósio). |
20. |
Limpo, Teresa. Using structural equation modeling in writing research,Research School on Writing Research preceding the 15th International Conference of the EARLI SIG Writing,Liverpool,2016 (Seminário). |
21. |
Limpo, Teresa; Alves, Rui A. The role of written language bursts in the transcription-writing link,8th International Congress of Psychology and Education,2016 (Comunicação). |
22. |
Alves, Rui A; Limpo, Teresa. Reading-writing connections: Towards integrative literacy science,23rd Annual Conference of the Scientific Society for the Study of Reading,Porto,2016 (Simpósio). |
23. |
Limpo, Teresa; Alves, Rui A. Examining the effects of a writing intervention targeting transcription plus self-regulation,16th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction,Limassol,2015 (Comunicação). |
24. |
Limpo, Teresa. Examining the contribution of handwriting fluency to writing quality,Research Seminar in Developmental Psychology,Oxford,2015 (Conferência ou palestra). |
25. |
Limpo, Teresa. Promoting second graders’ self-regulation and transcription skills,Research Seminar in Developmental Psychology,Oxford,2014 (Conferência ou palestra). |
26. |
Alves, Rui A; Limpo, Teresa. Handwriting intervention increases burst size in second graders,Writing Research Across Borders III,Paris,2014 (Comunicação). |
27. |
Limpo, Teresa; Alves, Rui A. Examining strategy-instruction interventions: Their effects on writing performance and the role of students’ implicit theories,14th International Conference of the EARLI SIG Writing,Amsterdam,2014 (Comunicação). |
28. |
Limpo, Teresa; Leal, José P; Alves, Rui A. HandSpy: A new web tool to study writing in real time,Research School on Writing Research,Utrecht,2014 (Poster). |
29. |
Limpo, Teresa. Avaliação da escrita a nível textual [Assessing writing at the textual level],DAAR Closing Conference “O Abecedaario da Escrita”,2014 (Conferência ou palestra). |
30. |
Limpo, Teresa; Alves, Rui A. Promoting second graders' writing self-regulation skills in tandem with transcription,18th International Conference of the Junior Researchers of EARLI,Nicosia,2014 (Comunicação). |
31. |
Fidalgo, Raquel; Valdivia, Carolyn; Alves, Rui A; Limpo, Teresa. Instruction focused on high vs. low cognitive level processes of writing for improving writing skill,Writing Research Across Borders III,Paris,2014 (Poster). |
32. |
Limpo, Teresa; Alves, Rui A. Implicit theories of writing predict response to writing instruction,Writing Research Across Borders III,Paris,2014 (Comunicação). |
33. |
Alves, Rui A; Limpo, Teresa; Carvalhais, Lénia; Castro, São L; Pereira, Luísa Á; Fidalgo, Raquel. Effects of handwriting and spelling interventions on the writing process and product of second graders,14th International Conference of the EARLI SIG Writing,Amsterdam,2014 (Comunicação). |
34. |
Valdivia, Carolyn; Fidalgo, Raquel; Alves, Rui A; Limpo, Teresa. Transcription vs. self-regulation to increase the written composition,14th International Conference of the EARLI SIG Writing,Amsterdam,2014 (Poster). |
35. |
Limpo, Teresa. Estratégias para promover a escrita [Strategies to promote writing],DAAR Closing Conference “O Abecedaario da Escrita”,2014 (Conferência ou palestra). |
36. |
Alves, Rui A; Limpo, Teresa. Indicadores temporais do progresso na produção de textos do 2º ao 7º ano de escolaridade [Online indicators of text production
development from Grade 2 to 7],VIII Simpósio Nacional de Investigação em Psicologia,Aveiro,2013 (Comunicação). |
37. |
Alves, Rui A; Limpo, Teresa; Carvalhais, Lénia; Pereira, Luísa Á; Fidalgo, Raquel. Dois programas para promover a fluência manuscrita e a ortografia no início da escolaridade [Writing programs to promote handwriting
fluency and spelling in primary grades],V Encontro Internacional de Reflexão Sobre a Escrita,Aveiro,2013 (Poster). |
38. |
Alves, Rui A; Limpo, Teresa. Bursts of written language production across schooling,20th Annual Meeting of the Society for the Scientific Study of Reading,Hong Kong,2013 (Comunicação). |
39. |
Alves, Rui A; Limpo, Teresa. Development of Portuguese students’ transcription skills and their impact on text production,15th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction,Munich,2013 (Comunicação). |
40. |
Carvalho, Joana; Limpo, Teresa; Alves, Rui A. Intervenção na fluência manuscrita promove a expressão de cognições na composição de textos narrativos [Handwriting interventions
promote the expression of cognitions in narrative writing],XII Congresso Internacional Galego-Português de Psicopedagogia,Braga,2013 (Comunicação). |
41. |
Limpo, Teresa. Using structural equation modeling to study writing development,Speech Lab Talks,Porto,2013 (Seminário). |
42. |
Limpo, Teresa; Alves, Rui A. Planning and sentence-combining instruction: Promoting fifth and sixth graders’ writing at different textual levels,3rd EEAR-EARLI Spring School on Advanced Methods in Educational Research,Dortmund,2013 (Poster). |
43. |
Limpo, Teresa; Alves, Rui A. Promover a escrita de textos de opinião: Ensino de estratégias de planeamento vs. combinação de frases [Promoting opinion
essay writing: Teaching of planning vs. sentence-combining strategies],VIII Simpósio Nacional de Investigação em Psicologia,Aveiro,2013 (Comunicação). |
44. |
Alves, Rui A; Limpo, Teresa; Pereira, Luísa Á. A produção de textos narrativos e de opinião do 2º ao 7º ano de escolaridade [Production of narrative texts and opinion essays
from Grade 2 to 7],V Encontro Internacional de Reflexão Sobre a Escrita,Aveiro,2013 (Poster). |
45. |
Valdivia, Carolyn; Fidalgo, Raquel; Limpo, Teresa. The role of transcription and self-regulation in development of writing skills in Spanish,15th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction,Munich,2013 (Comunicação). |
46. |
Limpo, Teresa; Alves, Rui A. Promoting planning or sentence-combining skills: Effective interventions at different textual levels,15th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction,Munich,2013 (Comunicação). |
47. |
Limpo, Teresa. Development and promotion of transcription and self-regulation in writing,Summer Institute of the Global Education and Developmental Studies (GEDS) Transatlantic Consortium,Porto,2013 (Conferência ou palestra). |
48. |
Limpo, Teresa; Alves, Rui A. O poder das crenças dos alunos: Como as teorias implícitas da escrita afectam os efeitos duma intervenção na escrita [The
power of students’ beliefs: How implicit theories of writing impact writing instructional effects],1st International Conference of Psychology, Education, and Culture,Vila Nova de Gaia,2013 (Comunicação). |
49. |
Limpo, Teresa. Promover o planeamento de textos no 2º ciclo do ensino básico [Promoting opinion essay planning in middle grades],V Encontro Internacional de Reflexão Sobre a Escrita,Aveiro,2013 (Seminário). |
50. |
Limpo, Teresa. Promover o planeamento de textos no 2º ciclo do ensino básico [Promoting opinion essay planning in middle grades],V Encontro Internacional de Reflexão Sobre a Escrita,Aveiro,2013 (Comunicação). |
51. |
Limpo, Teresa; Alves, Rui A. A contribuição da transcrição e da autorregulação para a qualidade da geração de texto ao longo do ensino básico [The contribution
of transcription and self-regulation to text generation quality in Grades 4-9],12th Colóquio Internacional em Psicologia e Educação,Lisboa,2012 (Comunicação). |
52. |
Limpo, Teresa; Alves, Rui A. Modeling written composition in Grades 4-9: The contribution of transcription and self-regulation to text generation,13th International Conference of the EARLI SIG Writing,Porto,2012 (Comunicação). |
53. |
Alves, Rui A; Limpo, Teresa; Leal, José P; Monteiro, Carlos. HandSpy: A new web tool to study writing in real-time,13th International Conference of the EARLI SIG Writing,Porto,2012 (Seminário). |
54. |
Jesus, Ilda; Limpo, Teresa; Alves, Rui A. Effects of grade and transcription skill on children’s writing process and product,21st Annual World Congress on Learning Disabilities,Oviedo,2012 (Comunicação). |
55. |
Limpo, Teresa; Alves, Rui A. Writing as priming: Implicit processes in text production,4th International Conference Writing Research Across Borders II,Fairfax, VA,2011 (Comunicação). |
56. |
Limpo, Teresa; Alves, Rui A; Galbraith, David. Priming effects on writing fluency are moderated by empathy and self-monitoring,12th International Conference of the Special Interest Group on Writing,Heidelberg,2010 (Comunicação). |
57. |
Limpo, Teresa; Alves, Rui A. I am a writer: A program for promoting writing,3rd Meeting of Young Researchers of University of Porto,Porto,2010 (Comunicação). |
58. |
Alves, Rui A; Limpo, Teresa. Efeitos de priming na fluência de escrita: A escrita como priming,5o Encontro Nacional da Associação Portuguesa de Psicologia Experimental,Braga,2010 (Poster). |
59. |
Limpo, Teresa. Eu sou escritor: Um programa para intervir na escrita de textos narrativos. ,4º Fórum Jovens Cientistas,Porto,2010 (Comunicação). |
60. |
Limpo, Teresa; Alves, Rui A; Castro, São L. Medir a empatia através do Índice de Reactividade Interpessoal. ,4o Quarto Encontro Nacional da Associação Portuguesa de Psicologia Experimental,Lisboa,2009 (Poster). |
61. |
Alves, Rui A; Limpo, Teresa; Castro, São L; Branco, Marta. Priming effects on writing fluency,11th International Conference of the Special Interest Group on Writing ,Lund,2008 (Comunicação). |
62. |
Limpo, Teresa. O que há para compreender no produto de 7 x 8? ,4º Fórum Jovens Cientistas ,Porto,2008 (Comunicação). |
Curso de curta duração lecionado Taught short course |
1. |
Limpo, Teresa. Práticas eficazes no ensino da escrita [Effective practices in the teaching of writing] (2nd ed.), 2014 (Aperfeiçoamento), promovido por FPCE-UP. Duração: 30 horas. Local: FPCE-UP, Cidade: Porto, Tipo de participação: Docente. |
2. |
Limpo, Teresa. Estratégias para a promoção da composição escrita 2º e 3º ciclo [Effective writing strategies in Basic Education] (2nd ed.), 2013 (Aperfeiçoamento), promovido por FPCE-UP. Duração: 30 horas. Local: FPCE-UP, Cidade: Porto, Tipo de participação: Docente. |
3. |
Limpo, Teresa. Práticas eficazes no ensino da escrita [Effective practices in the teaching of writing] (1st ed.), 2013 (Aperfeiçoamento), promovido por FPCE-UP. Duração: 30 horas. Local: FPECE-UP, Cidade: Porto, Tipo de participação: Docente. |
4. |
Limpo, Teresa. Estratégias para a promoção da composição escrita 2º e 3º ciclo [Effective writing strategies in Basic Education] (1st ed.), 2012 (Aperfeiçoamento), promovido por FPCE-UP. Duração: 30 horas. Local: FPCE-UP, Cidade: Porto, Tipo de participação: Docente. |
Organização de evento Event organization |
1. |
Limpo, Teresa. 1st Literacy Summit,2018 (Congresso). |
2. |
Limpo, Teresa. 12th Annual Meeting of the Portuguese Association of Experimental Psychology,2017 (Congresso). |
3. |
Limpo, Teresa. 23rd Annual Meeting of the Society for the Scientific Study of Reading,2016 (Congresso / Organização). |
4. |
Limpo, Teresa. International Pre-Conference of the Junior Researchers of EARLI,2015 (Congresso / Organização). |
5. |
Limpo, Teresa. Abecedaario da Escrita,2014 (Encontro / Organização). |
6. |
Limpo, Teresa. 13th International Conference of the EARLI SIG Writing,2012 (Congresso / Organização). |
Dados Complementares (Additional data)
Tese de Doutoramento Phd Thesis |
1. |
Carolina Cordeiro, Examining the role of working memory in writing in Grade 2 , 2017. Tese (Programa Doutoral em Psicologia) - Universidade do Porto, Bolseiro(a) de Fundação para a Ciência e a Tecnologia (Co-orientador). |
2. |
Andreia Nunes, Use of health apps by elders with heart failure: Testing acceptance models and examining the role of health literacy , 2016. Tese (Programa Doutoral em Psicologia) - Universidade do Porto (Co-orientador). |
Dissertação de Mestrado Master degree dissertation |
1. |
Teresa Guimarães, Efeitos do planeamento na orquestração dos processos da escrita , 2017. (Orientador). |
2. |
Naiana parente, Promoção da fluência manuscrita em crianças com dificuldades de transcrição , 2015. Dissertação (Mestrado em Temas de Psicologia) - Universidade do Porto (Co-orientador). |
1. |
Daniela Alves, Efeitos da escrita expressive em idosos , 2016. Dissertação (Mestrado em Temas de Psicologia) - Universidade do Porto (Orientador). |
2. |
Ana Paula Azzam, Adaptação de uma escala de conhecimento sobre a insuficiência cardíaca , 2016. Dissertação (Mestrado em Temas de Psicologia) - Universidade do Porto (Orientador). |
Iniciação científica Scientific initiation |
1. |
Francisca Lino, Program for early stage researchers at the undergraduate level, 2016. Iniciação científica (Mestrado Integrado em Psicologia) - Universidade do Porto (Orientador). |
2. |
Ana Gabriela Fraga, Program for early stage researchers at the undergraduate level, 2016. Iniciação científica (Mestrado Integrado em Psicologia) - Universidade do Porto (Orientador). |
3. |
Diana Andrade, Program for early stage researchers at the undergraduate level, 2016. Iniciação científica (Mestrado Integrado em Psicologia) - Universidade do Porto (Orientador). |
Participação no júri de Graus Académicos Academic Degrees jury participation |
1. |
Limpo, Teresa. Participação no júri de Céu Teixeira. Ouvir as Letras: Promoção integrada das competências de literacia emergente , 2015. Tese (Programa Doutoral em Psicologia) - Universidade do Porto. |
Participação em Comissões de Avaliação Evaluation comissions participation |
1. |
Evaluation of positions for Master in Psychology, 2016, Universidade do Porto. |
2. |
Evaluation of positions for Master in Psychology, 2015, Universidade do Porto. |
Indicadores de produção
(Production indicators)
Produção científica
Scientific production |
Produção técnica
Technical production |
Dados complementares
data |
Produção científica Scientific production |
17 |
Livros e capítulos Books and book chapters |
4 |
Capítulos de livros publicados Published book chapters |
4 |
Artigos científicos em revistas Papers in periodics |
13 |
Com arbitragem científica With scientific refereeing |
12 |
Sem arbitragem científica Without scientific refereeing |
1 |
Produção técnica Technical production |
74 |
Software sem registo ou patente Software without patent or official record |
1 |
Produtos sem registo ou patente Products without patent or official record |
1 |
Outros tipos de produção técnica Other technical production |
72 |
Dados complementares (Additional data) |
15 |
Orientações Orientations |
12 |
Participação no Júri de Graus Académicos Academic Degrees jury participation |
1 |
Participação em Comissões de Avaliação Evaluation comissions participation |
2 |
Outras informações relevantes
FINANCIAL SUPPORT.
since 2015 - Post-doctoral grant of the Portuguese Foundation for Science and Technology (SFRH/BPD/100494/2014);
2017 - Short-Term Scientific Visit grant under the COST IS1401 (STSM- 081543);
2015 - Short-Term Scientific Visit grant under the COST IS1401 (STSM-27581);
2014 - Dr Joshi Travel grant for attending a conference during 2014 awarded by the EARLI SIG Writing;
2014 - Travel grant for a one-month stay at Oxford Brookes University by the Portuguese Foundation for Science and Technology.
2013 - Travel grant for the 15th Biennial EARLI Conference awarded by EARLI.
2012 - Travel grant for a Training School under the COST IS0703 (170412-016870);
2012 - Short-Term Scientific Visit grant under the COST IS0703 (STSM-9392).
2011 - Travel grant for a Training School under the COST IS0703 (140611-008231);
2011 - Travel grant for a Training School under the under the COST IS0703 (140911-011122); 2011 - Travel grant for the Conference
Writing Research Across Borders II.
2011-2014 - Doctoral grant from the Portuguese Foundation for Science and Technology (SFRH/BD/68548/2010).
2010 - Short-Term Scientific Visit grant under the COST IS0703 (STSM-5144);
2010 - Grant for the GEDS Program (EU-FIPSE 2008-1765/ 001-001 CPT USMOBI).
2009 - Short-Term Scientific Visit grant under the COST IS0703 (STSM-3459).
2008-2009 - Early researcher grant from the Portuguese Foundation for Science and Technology.
|
Visualizações do curriculum [
3134
]
|
Página gerada pela Plataforma de Curricula DeGóis promovida pela FCT e pelo Gávea/DSI/UM
em
08-12-2019
às
10:50:50
|
Plataforma de Curricula DeGóis: http://www.degois.pt | Icons by Axialis Team |
|