Paulo Alexandre de Oliveira Duarte
|
|
Data da última atualização
»Last update
:
08/04/2019 |
Dados pessoais (Personal data)
Nome completo
Full name |
Paulo Alexandre de Oliveira Duarte |
Nome em citações bibliográficas
Quoting name |
Duarte, Paulo Alexandre de Oliveira |
Categoria profissional
Position |
Professor Auxiliar |
Domínio científico de atuação
Scientific domain |
Ciências Sociais-Economia e Gestão. Ciências Sociais-Outras Ciências Sociais.
|
Endereço profissional
Professional address |
Universidade da Beira Interior Faculdade de Ciências Sociais e Humanas Departamento de Gestão e Economia Convento de Sto. António. Covilhã 6201-001 Covilhã Portugal Telefone: (+351)275319648Extensão: 3648 Correio electrónico: pduarte@ubi.pt Homepage: http://www.ubi.pt/pessoa/pduarte |
Sexo
Gender |
Masculino»Male |
Graus Académicos
(Academic Degrees)
2002-2005 |
Doutoramento Phd |
Gestão
(3 anos » years)
.
Universidade da Beira Interior,
Portugal.
|
1997-1998 |
Mestrado Master degree |
Gestão
(2 anos » years)
.
Universidade da Beira Interior,
Portugal.
|
1990-1995 |
Licenciatura Licentiate degree |
Gestão de Emrpesas
(5 anos » years)
.
Universidade da Beira Interior,
Portugal.
|
Vínculos profissionais
(Professional Positions)
Universidade da Beira Interior |
Jul/2005-Actual |
Professor Auxiliar |
Universidade da Beira Interior |
Fev/2001-Jun/2005 |
Assistente |
Instituto Politécnico da Guarda |
Jun/1998-Jan/2001 |
Assist. 2º triénio com grau de Mestre/Doutor |
Instituto Politécnico da Guarda |
Jun/1995-Jun/1998 |
Assistente 1º triénio |
Fev/1992-Jun/1995 |
Outra Situação |
Atividades de Investigação e Desenvolvimento (Research and Development activities)
Universidade da Beira Interior |
Linhas de Investigação (Research fields)
1. |
Consumer Behaviour Analysis |
|
|
Línguas (Languages)
Compreende Understandig |
Inglês (Bem), Espanhol (Bem), Francês (Razoavelmente), Português (Bem). |
Fala Speaking |
Inglês (Bem), Espanhol (Bem), Francês (Pouco), Português (Bem). |
Lê Reading |
Inglês (Bem), Espanhol (Bem), Francês (Bem), Português (Bem). |
Escreve Writing |
Inglês (Bem), Espanhol (Razoavelmente), Francês (Pouco), Português (Bem). |
Produção científica, técnica e artística/cultural
(Scientific, technical and artistical/cultural
production)
Capítulos de livros publicados Published book chapters |
1. |
Estima, Ana; Duarte, Paulo. 2016. The Mismatch between Undergraduate Marketing Education and Employers' Requirements in Portugal. In Global Perspectives on Contemporary Marketing Education, ed. Brent SmithAmiram Porath, 18 - 36. ISBN: 9781466697843. Hershey, PA: IGI Global.
|
|
|
|
2. |
Amaro, Suzanne; Duarte, Paulo. 2015. Travel Social Media Involvement: A Proposed Measure. In Information and Communication Technologies in Tourism 2015, ed. Iis TussyadiahAlessandro Inversini, 213 - 225. ISBN: 978-3-319-14342-2. Cham: Springer International Publishing.
|
|
|
|
3. |
Amaro, S.; Duarte, Paulo A. O. 2013. Factors that Influence the Purchase of Travel Online: A Proposed Model. In Aspects of Tourist Behavior, ed. Kozak, Metin and Kozak, Nazmi, 63 - 76. ISBN: 9781443848664. UK: Cambridge Scholars Publishing. |
|
|
|
4. |
Duarte, Paulo A. O. 2012. Global Careers: the case of Portugal. In New Perspectives on Global Careers, ed. Baruch, Y e Reis, C. , 161 - 184. ISBN: 978-0415501163. New York: Routledge. |
|
|
|
5. |
Duarte, Paulo A. O; Raposo, Mário B. 2010. A PLS Model to Study Brand Preference: An Application to a product class. In Handbook of Partial Least Square - Concepts, Methods and Applications in Marketing and Related Fields, ed. Vinzi, V., Chin W., Henseler, J. and Wang, H. , 449 - 485. ISBN: 978-3-540-32825-4. Berlin: Springer. |
|
|
|
6. |
Duarte, Paulo A. O. 2007. A gestão de Produtos e Marcas Tecnológicas. In ), Manual de Apoio à dinamização de empresas de base tecnológica, ed. Raposo, M.; Silva M; Rodrigues, R., 109 - 131. ISBN: 978-972-8790-77-6. Covilhã: Universidade da Beira Interior. |
|
|
|
7. |
Duarte, Paulo A. O; Raposo, Mário B. 2003. Práticas de Gestão de Vendas das Empresas da Beira Interior: Diferenças entre Empresas Industriais e Comerciais. In Gestão em Revista, ed. Reto, Luís Antero; Rodrigues, Jorge Nascimento , 164 - 180. . Lisboa: INDEG/ISCTE. |
|
|
|
Artigos em revistas com arbitragem científica Papers in periodics with scientific refereeing |
1. |
Duarte, Paulo. 2016. "Research Themes for Tourism", Annals of Tourism Research 57, March: 293 - 294.
|
|
|
|
2. |
Duarte, Paulo A. O; Palmeira-de-Oliveira, Rita; Palmeira-de-Oliveira, Ana; Macedo, Marina; Machado, Rita; Martinez-de-Oliveira, José. 2016. "Pharmaceutical Compounding in Portuguese Community Pharmacies: characterization and future perspectives", International Journal of Pharmaceutical Compounding 20, 2: 114 - 122. |
|
|
|
Artigos em revistas sem arbitragem científica Papers in periodics without scientific refereeing |
1. |
Duarte, Paulo; Amaro, Suzanne. 2018. "Methods for modelling reflective-formative second order constructs in PLS", Journal of Hospitality and Tourism Technology, 1: 1 - 10. |
|
|
|
2. |
Duarte, Paulo; Silva, Susana C. e; Ferreira, Margarida B. 2018. "How convenient is it? Delivering online shopping convenience to enhance customer satisfaction and encourage e-WOM", Journal of Retailing and Consumer Services 44, 1: 161 - 169. |
|
|
|
3. |
Rodrigues, Tomé; Silva, Susana C; Duarte, Paulo. 2017. "The value of textual haptic information in online clothing shopping", Journal of Fashion Marketing and Management: An International Journal 21, 1: 88 - 102. |
|
|
|
4. |
Amaro, Suzanne; Duarte, Paulo. 2016. "Travellers’ intention to purchase travel online: integrating trust and risk to the theory of planned behaviour", Anatolia 27, 3: 389 - 400.
|
|
|
|
5. |
Amaro, Suzanne; Duarte, Paulo; Henriques, Carla. 2016. "Travelers’ use of social media: A clustering approach", Annals of Tourism Research 59, July: 1 - 15.
|
|
|
|
6. |
Duarte, P.. 2015. "The use of a group blog to actively support learning activities", Active Learning in Higher Education 16, 2: 103 - 117.
|
|
|
|
7. |
Amaro, Suzanne; Duarte, Paulo. 2015. "An integrative model of consumers' intentions to purchase travel online", Tourism Management 46, February: 64 - 79.
|
|
|
|
8. |
Folgado-Fern{\'{a. 2015. "{Assessing the differentiated contribution of city resources to city brand image", Tourism {\& 11, 1: 77 - 83.
|
|
|
|
9. |
Palmeira-de-Oliveira, Rita; Duarte, Paulo; Palmeira-de-Oliveira, Ana; das Neves, J; Amaral, Maria H; Breitenfeld, Luiza; Martinez-de-Oliveira, José. 2014. "Women's experiences, preferences and perceptions regarding vaginal products: Results from a cross-sectional web-based survey
in Portugal", The European Journal of Contraception & Reproductive Health Care 20, 4: 259 - 271.
|
|
|
|
10. |
Palmeira-de-Oliveira, Rita; Duarte, Paulo; Palmeira-de-Oliveira, Ana; Neves, José; Amaral, Maria; Breitenfeld, Luiza; Martinez-de-Oliveira, José. 2014. "What do Portuguese Women Prefer Regarding Vaginal Products? Results from a Cross-Sectional Web-Based Survey", Pharmaceutics 6, 4: 543 - 556.
|
|
|
|
11. |
e Silva, S. C; Duarte, Paulo. 2014. "Suggestions for international research using electronic surveys", The Marketing Review 14, 3: 297 - 309.
|
|
|
|
12. |
Hern{\'{a. 2014. "{Event Tourism Analysis and State of the Art", European Journal of Tourism, Hospitality and Recreation 5, 2: 83 - 102. |
|
|
|
13. |
Folgado-fdez, Jos{\'{e. 2014. "{El perfil del turista de eventos culturales: Un an{\'{a", INTERNATIONAL JOURNAL OF WORLD OF TOURISM 1, 2: 1 - 9. |
|
|
|
14. |
Duarte, Paulo; Raposo, Mário; Ferraz, Marlene. 2013. "Drivers of snack foods impulse buying behaviour among young consumers", British Food Journal 115, 9: 1233 - 1254.
|
|
|
|
15. |
Amaro, S.; Duarte, P.. 2013. "Online travel purchasing: A literature review", Journal of Travel and Tourism Marketing 30, 8: 755 - 785. |
|
|
|
16. |
Lobo, A.; Duarte, P.; Carvalho, A.; Rodrigues, V.; Monteiro, M. J; Alves, H.. 2013. "The Association of Equity, Accessibility, and Price With Primary Healthcare User's Satisfaction", Western Journal of Nursing Research 36, 2: 191 - 208.
|
|
|
|
17. |
Amaro, Suzanne; Duarte, Paulo. 2013. "Online travel purchasing: A literature review", Journal of Travel & Tourism Marketing 30, 8: 755 - 785.
|
|
|
|
18. |
Duarte, P.O.; Raposo, M.B.; Alves, H.B.. 2012. "Using a Satisfaction Index to Compare Students' Satisfaction During and After Higher Education Service Consumption", Tertiary Education and Management 18, 1: 17 - 40. |
|
|
|
19. |
Duarte, Paulo. 2012. "Tourist experience: contemporary perspectives", Journal of Heritage Tourism 7, 2: 187 - 188.
|
|
|
|
20. |
Duarte, Paulo O; Raposo, Mário B; Alves, Helena B. 2012. "Using a Satisfaction Index to Compare Students’ Satisfaction During and After Higher Education Service Consumption", Tertiary Education and Management 18, 1: 17 - 40.
|
|
|
|
21. |
Duarte, Paulo A. O. 2012. "{A RELA{\c{c", Revista Portuguesa de Marketing 15, 28: 6 - 19.
|
|
|
|
22. |
Paço, Arminda; Rodrigues, Ricardo G; Duarte, Paulo; Pinheiro, Paulo; de Oliveira, J. M; Soares, Marta. 2010. "The role of marketing in the promotion of breastfeeding", Journal of Medical Marketing 10, 3: 199 - 212.
|
|
|
|
23. |
Duarte, P.O.; Alves, H.B.; Raposo, M.B.. 2010. "Understanding university image: A structural equation model approach", International Review on Public and Nonprofit Marketing 7, 1: 21 - 36. |
|
|
|
24. |
Rodrigues, Ricardo G; Duarte, Paulo A. O; Pinheiro, Paulo G; Br{\'{a. 2010. "{Perception Of The Importance Of Physical Activity Benefits In The Quality Of Life", Medicine and Science in Sports and Exercise 42, 5: S252 - S2. |
|
|
|
25. |
Duarte, Paulo A. O; Rodrigues, Ricardo G; Pinheiro, Paulo G; Esteves, Dulce; Br{\'{a. 2010. "{Preference And Motivation For Physical Activities: Assessing Bmi And Mets Differences", Medicine and Science in Sports and Exercise 42, 5: S246 - S2. |
|
|
|
26. |
Duarte, Paulo O; Alves, Helena B; Raposo, M{\'{a. 2010. "{Understanding university image: a structural equation model approach", International Review on Public and Nonprofit Marketing 7, 1: 21 - 36.
|
|
|
|
27. |
Duarte, Paulo A. O. 2010. "{EVOLUTION OF RURAL TOURISM IN PORTUGAL: A 25 YEARS ANALYSIS", e-Review of Tourism Research (eRTR) 8, 3: 41 - 56.
|
|
|
|
28. |
Ribeiro, L.; Duarte, P.; Miguel, R.. 2009. "Guidelines to the development of an E-commerce platform for customized garments", Proceedings of the IADIS International Conference e-Commerce 2009, Part of the IADIS Multi Conference on Computer Science
and Information Systems, MCCSIS 2009, 1: 113 - 122. |
|
|
|
29. |
Raposo, M.L.; Alves, H.M.; Duarte, P.A.. 2009. "Dimensions of service quality and satisfaction in healthcare: A patient's satisfaction index", Service Business 3, 1: 85 - 100. |
|
|
|
30. |
Raposo, Mário L; Alves, Helena M; Duarte, Paulo A. 2008. "Dimensions of service quality and satisfaction in healthcare: a patient’s satisfaction index", Service Business 3, 1: 85 - 100.
|
|
|
|
Trabalhos completos/resumidos em eventos sem arbitragem científica Papers in conference proceedings without scientific refereeing |
1. |
Rodrigues, Ricardo G; Duarte, Paulo A. O. 2002. "{O DEBATE DO ALARGAMENTO DO CONCEITO DE MARKETING – TRINTA ANOS DEPOIS", Trabalho apresentado em XII Jornadas Luso-Espanholas de Gest{\~{a, In XII Jornadas Luso-Espanholas de Gest{\~{a, Covilh{\~{a. |
|
|
|
Dados Complementares (Additional data)
Tese de Doutoramento Phd Thesis |
1. |
Liliana Simões Ribeiro, Consumer behavior in online mass customization for apparel industry: The role of individual differences need for uniqueness
and need for touch, 2016. (Orientador). |
2. |
Ana Cristina Furão Teles Estima, O gap entre a formação de marketing e o mercado de trabalho em Portugal: uma análise baseada na definição de perfis profissionais, 2015. Tese (Gestão) - Universidade da Beira Interior (Orientador). |
3. |
José Antonio Folgado-Fernández, Influencia de la marca y de los eventos en la formación de la imagen del destino turístico: una contribución a la explicación
de la fidelidad, 2014. (Co-orientador). |
4. |
Suzanne Fonseca Amaro, Determinants of online travel purchase intentions: A holistic approach, 2014. (Orientador). |
1. |
Eliza Catarina Bezerra Cunha, Fatores determinantes de confiança no universo digital: uma análise no contexto dos blogs, 2016. (Co-orientador). |
2. |
Inês Fernandes Camaño Garcia, Creating emotional attachment on social networks: the impact on online purchase intention of luxury fashion brands, 2016. (Orientador). |
3. |
Carolina Oliveira Santos, Satisfação dos diplomados dos cursos de marketing oferecidos no Ensino Superior Português, 2016. (Orientador). |
4. |
Nayra Leandro Miguel Martins, Fatores sociais na intenção de compra nas redes sociais: um estudo comparativo entre Brasil e Portugal, 2016. (Orientador). |
5. |
Paulo Mendonça Lirio, A Influência da Marca no Processo de Internacionalização de Empresas no Sector Vitivinícola, 2016. (Orientador). |
6. |
Clarinda da Costa Almeida, A gestão da marca das cidades: Estudo dos factores que contribuem para a formação da identidade da cidade, 2016. (Orientador). |
7. |
Manuel António Lourenço dos Reis, O impacto da intensidade concorrencial das marcas do distribuidor e do preço no desempenho da categoria, 2016. (Orientador). |
Indicadores de produção
(Production indicators)
Produção científica
Scientific production |
Dados complementares
data |
Produção científica Scientific production |
40 |
Livros e capítulos Books and book chapters |
7 |
Capítulos de livros publicados Published book chapters |
7 |
Artigos científicos em revistas Papers in periodics |
32 |
Com arbitragem científica With scientific refereeing |
2 |
Sem arbitragem científica Without scientific refereeing |
30 |
Trabalhos em eventos Papers in conference proceedings |
1 |
Sem arbitragem científica Without scientific refereeing |
1 |
Dados complementares (Additional data) |
11 |
Orientações Orientations |
11 |
Visualizações do curriculum [
1632
]
|
Página gerada pela Plataforma de Curricula DeGóis promovida pela FCT e pelo Gávea/DSI/UM
em
14-12-2020
às
00:32:47
|
Plataforma de Curricula DeGóis: http://www.degois.pt/ | Icons by Axialis Team |
|